Over mij

Mijn foto
De synchromasters van de Kring Gouwe Rijnstreek bestaat uit een groep meiden die helemaal gek zijn van synchroonzwemmen.. ongeacht hun leeftijd! Samen gekomen uit 3 verenigingen zwemmen ze nu bij AZC.

dinsdag 19 juni 2012

Riccione WMK 2012

Het zit er weer op, iedereen is weer thuis na een fantastische week! Het geven van updates tussendoor lukte niet zo best dus hierbij een verslagje van dag tot dag met wat foto's en filmpjes. De filmpjes kun je helemaal onderaan rechts bekijken of via de volgende links:

Zondag, dag 1
Iedereen staat vroeg op en neemt thuis of op Schiphol afscheid van familie, partners, kinderen, huisdieren, etc. De koffers worden ingecheckt en we nemen nu ook afscheid van Denise die pas woensdag komt maar ons wel met haar Stijntje komt uitzwaaien!
Achter de douane wordt koffie/thee en ontbijt genuttigd voordat we (Ria, Vanessa, Joyce J, Joyce BdeJ en Katy) in het vliegtuig plaatsnemen.
Na een korte vlucht landen we op het vliegveld van Bologna waar we de 2 huurauto's ophalen. In twee grijze punto's rijden we richting Riccione. Dankzij perfecte navigatie in beide auto's (één moet steeds herberekenen of verliest de satelliet en de ander vergeet zo-af-en-toe op de auto voor ons te letten) komen we na 1,5 uur aan in Riccione. De appartementen zijn ruim, schoon en van alles voorzien wat we maar nodig kunnen hebben. Bedden liggen goed, douche is heerlijk, wat wil je nog meer!

Eerste taak is op naar het zwembad om accreditatie aan te vragen. Het is een wandelingetje van 10 minuten vanaf het appartement tot het zwembad...ideaal dus! Het zwembad is een groot complex met vooral buitenbaden en 1 groot binnenbad. Veel kraampjes en stands met kleding, prullaria en eten/drinken. Accreditatie en trainingstijd is snel geregeld...tijd voor een patatje en verkenning van het zwembad. De uitvoeringen worden gezwommen in de springkuil, dus 19 meter ipv 25 meter. Dat doet ons even slikken maar zorgen voor de dag van morgen. Het inzwembad is een 50m bad waarvan de helft voor synchro is gereserveerd. 2 inzwembanen en 1/4 bad om te trainen. Ook best krap als alle ploegen willen trainen/inzwemmen.

Inmiddels is het rond 17:00 en zijn coach Marilou en chef Rob met de auto bij het appartement gearriveerd. Op naar huis om ons om te kleden en op zoek te gaan naar een leuk pizza restaurantje. Nog geen 10 minuten lopen richting strand vinden we heerlijke dunne pizza's. Mjammmmm!

Maar....daar komt een whatsappje binnen: de dames Gaby en Rashida zijn opgestegen vanaf Schiphol (zij konden pas weg NA de synchrobeat vandaar de latere aankomsttijd). 1 auto rijdt terug naar Bologna om ze op te halen. Bijna gemist ...weten wij veel dat je twee"arrivals uitgangen hebt!! De rest van het gezelschap neemt een kijkje op het strand. Rond middernacht zijn we compleet...tenminste wat zwemsters betreft.

Maandag, dag 2

Vandaag staat er om 11:00 een training op het programma. Uitslapen, opstaan, ontbijten en op naar het zwembad dus! We zwemmen eerst even in en maken dan goed gebruik van onze muziektijd in de spingkuil. Onze oranje badmutsen trekken de aandacht en tussendoor worden we gevraagd te komen dansen met WMK Mascotte "dino". Tuurlijk willen we dat (wsiten wij veel dat het OP de één-na-hoogste duikplank was voor Raiuno cameraploegen....foutje!)
We zwemmen korte en lange kur door, armen en techniek afgewisseld. Opnames worden door Rob gemaakt omdat coach Denise er nog niet is om ons te trainen.
's middags relaxen we op het grasveld bij het zwembad. Het vele mannelijk schoon moet even goed bekeken worden vanachter getinte glazen. En mannelijk schoon in overvloed in het zwembad...oe-la-la!!
Na thuiskomst worden de videobeelden bekeken en geanalyseerd. Niet onze beste training maar slechte generales zijn we inmiddels gewend! Kantstuk van de korte kur is omgebouwd van duiken naar springen omdat we anders zeker na de eerste baan in de muur zouden zitten. Kantstuk verdient niet de schoonheidsprijs maarja, het is even niet anders.
Het avond eten gaat nog even op zich laten wachten dus we gaan lekker richting strand. Het begint al een beetje af te koelen maar de zee voelt nog best warm aan. We genieten van de zonnestralen en
Dan douchen en aanschuiven voor onze eerste "Chef-Rob-Maaltijd" Wat een luxe om niet te hoeven nadenken over het eten en te hoeven koken!! Afwassen is dan wel weer onze taak maar met z'n zessen is dat zo gedaan, zeker met een lekker muziekje op de achtergrond: "wiggle-wiggle-wiggle-wiggle-wiggle-wiggle- YEAH!!!"

Dinsdag, dag 3

Een toeristisch dagje staat op het programma. We rijden met 2 auto's de bergen in, door San Marino (een enkeling kunnen we in de stress laten schieten omdat ze geen paspoort mee heeft) naar een klein plaatsje, Verucchio.

Een burcht met prachtig uitzicht, espresso of cappuchino op het pleintje en dan naar een restaurant/wijnkelder om het ECHTE italiaanse eten te proeven. We laten ons verrassen en krijgen de meest heerlijke schotels voorgezet. Van rauwe ham tot verse pasta's....om de vingers bij af te likken!

Met overvolle buikjes vertrekken we weer richting Via Piacenza ("onze" straat). Na wat uitbuiken gaat ieder zijn eigen kant op. Sommigen richting zwembad waar Ria met badmuts en neusklem een duik neemt!!

Elders in Riccione wordt het aller-aller-aller duurste glaasje prosecco gevonden....(15,-!!)

We zitten nog vol van vanmiddag dus op het menu soep en knakworstjes. Na het eten droogtrainen want morgen staat de technische uitvoering op het programma. Het kantstuk blijkt niet zo makkelijk....de springers zijn bijzonder lachwekkend voor de rest die er eens goed voor gaat zitten!
Als er naar ieders tevredenheid is gedroogtraind gaan "Ga en Ra" naar het zwembad om te kijken bij het zwembad. Veel mooie mannen...maar 1 in het bijzonder ;-)Ria, Marilou en Rob gaan de binnenstad van Riccione onveilig maken en gaan op zoek naar een terrasje. Vanessa, Joyce, Joyce en Katy blijven thuis voor een DVDavondje met cola, chips en "Intouchables"...alleen 1 probleem: geen DVDspeler. Gelukkig heeft Rob zijn laptop mee en kunnen we daarop kijken.

Woensdag, dag 4

Lekker uitslapen, ontbijten en op naar het zwembad. Vandaag zwemmen we de technische uitvoering. Wat is de outfit voor vandaag?? Bavaria jurkjes!!!! We trekken heel wat bekijks onderweg naar en in het zwembad. "HEEE...HOLLANDERS!!"

Eerst inzwemmen en dan make-upje erop, badmuts op en wachten! Eindelijk zijn we aan de beurt. Eerst melden bij de tafel, pasjes worden gecontroleerd en dan op naar het podium. Pffff...waarom deden we dit ook alweer?? Zenuwen, stress....maar eigenlijk ook wel echt heel leuk!! Daar gaan we!

Zeker geen perfecte uitvoering, een paar kleine verticale glimlach foutjes of framboos momentjes...en zelfs een hele grote "OEPSIES!!". Het levert ons echter toch een 18e plek op met 62.375 punten. Zijn we eigenlijk ook best tevreden mee ;-) Maar neemt niet weg dat we toch wel wat foutjes hebben gemaakt en dus gewoon niet echt lekker hebben gezwommen.

Maargoed, niet teveel over nadenken...vanavond moet het nederlands elftal spelen en die moeten het wel perfect doen!! Marilou spot een fotomodel/pasjescontroleur en daar willen we best een beschuitje mee eten. Wie weet wil hij wel met ons op de foto? Sorry...helaas die fotos kunnen echt niet op de blog...daar worden thuisblijvers veel te jaloers van :-)

Naar huis, relaxtijd/"me time" (daar durven we dan weer wel een foto van te plaatsen), douchen, gosh er af boenen en omkleden. Supertrash is het tenue. We eten een heerlijk vleesje met sperciebonen en gebakken aardappelen. ping ping...smsje vanaf Schiphol...Denise gaat de lucht in. Dus gaat er weer een auto richting Bologna airport. Onderweg wordt de voetbal stand vanuit de bar gewhatsappt...helaas geen al te beste tussen standen! Maar we houden de moed erin!

Even na middernacht komt Denise aan in ons appartement en zijn we weer een beetje dichterbij compleet zijn. Het voelt al een heel stuk beter....nu kunnen we er echt voor gáán!! Er moet natuurlijk heel wat worden bijgekletst en dat is niet erg want morgen kunnen we UITSLAPENNNNNNNNNNNNN!!!!

donderdag, dag 4

Dagje vrij....Denise is er...in theorie zouden we even kunnen gaan trainen. Of we kunnen een dagje naar "AquaFan". Chloorwater en glijbanen, een betere combinatie kun je ons niet geven natuurlijk!! Wel heel veel trappen gelopen vandaag maar je moet er wat voor over hebben he! Wie haalt de snelste tijd op de kamikaze? Wie laten de band omklappen onderaan de glijbaan? Wie durft eigenlijk niet in de stijlste....maar doet het dan toch? Genoeg leuke kodak momentjes!

Rond 20:00 gaan we uiteten dus op tijd terug naar het huisje om een poging te doen wat van de veren te maken.

Pizza, pasta,espresso, ijs, tiramisu, cocktail!

Vrijdag, dag 5

Vandaag (weer) een vrije dag. Maar er zal toch wel even getraind moeten worden...nou vooruit heel even dan! Het is een warme dag en het water voelt heerlijk. Coach Denise maakt ons weer even scherp en alert op de belangrijke dingetjes.
We branden weg in de italiaanse zon dus zoeken we verkoeling in ons appartement. Even lezen en relaxen en dan naar het strand. Patatjes op het strand en dan de viva lezen en zwemmen in de zee.

Vanavond maakt Chef Rob een buffet klaar. Als we de trappen naar onze verdieping oplopen komt er een heerlijke geur op ons af. We moeten nog even wachten maar dat was het meer dan waard. Helaas hadden we nu echt compleet moeten zijn...alleen Mireille, Marco en kleine Jurre hebben pech onderweg en moeten een leenauto regelen via de ANWB. Ook Remco en gezelschap hebben wat vertraging. Na het eten even droogtrainen en dan gaan we naar de ierse pub om wat moed in te drinken voor morgen. Rond middernacht is iedereen gearriveerd en kunnen we met een gerust hart gaan slapen....Zzzzzz (behalve Ga en Ra die weer terug gaan naar de pub om "afscheid" te nemen)

Zaterdag, dag 6

De wekker gaat vroeg ("meisjes, meisjes, meisjes...")want de vrije uitvoering staat op het programma. Om 08:00 in het zwembad om in te zwemmen en het kantstuk te oefenen. Dan weer terug naar appartement om haren en make-up te doen en badpakken vast aan te doen.Dan weer in Supertrash richting zwembad. Droogtrainen en andere nummers kijken. Geen wolkje aan de lucht en weinig schaduw in het bad, zonnebrand kan ook niet want we moeten nog zwemmen. "Burn...baby Burn!" Rond 12:00 is de beurt aan ons. We spreken elkaar nog even wat laatste moed in...lachen!stralen!knallen!! En dat hebben we gedaan. We hebben nog nooit zoveel gelachen. Wat was het leuk! Buitenbad, zonnetje, veel publiek, leuke muziek....gewoon een feestje! We worden ook door een heel internationaal gezelschap aangemoedigd....bedankt allemaal dat jullie ver (of heel ver) hebben gereisd om ons te steunen.
Het gaat aanzienlijk beter dan de technische kur en we eindigen op een 17e plek met 60.188. Samen met de helft van de punten van de technische uitvoering betekent dit een 17e plek met een totaal van 122.563.

En dan nog wat foto's voor het fotoboek!!

Ons teampje helemaal compleet:

De dag is echter nog laaaaaaang niet voorbij dus kunnen we de hele middag nog lekker relaxen op het strand/balkon/bed/zwembad (combo's kijken). De auto wordt vast een beetje volgegooid voor de terug reis morgen. Voorzichtig worden er ook al koffers ingepakt want we moeten morgen toch wel echt best wel vroeg op staan!

Dan voor de laatste keer uiteten. Zaterdag dus best druk "in town". We hoeven gelukkig niet zo lang te wachten en kunnen aanschuiven voor "gevulde" pizza's :-) Als afsluiter een laatste ijsje of cocktail

Zondag, dag 7

Snik snik snik....helaas aan alle goede dingen komt een eind. Om 7:00 stappen we in de auto naar Bologna airport. Denise vliegt om 10:00 naar Brussel terug waar ze door Gerard wordt opgehaald. Wij moeten de auto's nog even volgooien voordat we ze inleveren. Een pompstation is snel gevonden...maar het betalen blijkt een stuk minder makkelijk. Alleen cash mogelijk, en dat moet je er van tevoren in gooien. Alle portomonnees worden geplunderd voor de restjes en beetje bij beetje lukt het om twee volle tanks bij elkaar te schrapen.
De sleutels worden ingeleverd en we checken onszelf in. Jammer, de bagage kan pas over een uur worden afgegeven. Dan door de douane en wat laatste cadeautje voor het thuisfront kopen.
In het vliegtuig wordt ons ontbijt/lunch geserveerd door 2 stewards (vroeger...in de goede oude tijd...zagen stewards er toch wel iets beter uit!!). Plons en Pino zitten helemaal achterin het vliegtuig en sluiten al snel na opstijgen de oogjes. Dikkero, traanie, sneezy en oepsie zitten achter elkaar in rij 14+15 en bekijken alle foto's eens op ingezoomde stand. Geen goed idee!! En Ria...die zit EN op de verkeerde stoel EN doet haar telefoon aan als dat helemaal nog niet mag!! Ai ai ai!

Op Schiphol worden we opgewacht door een geweldig leuk ontvangstcommité:
Vanessa en Joyce worden door het broertje van Vanes opgehaald. Gaby, Rashida en Ria gaan met de moeder van Gaby mee. Joyce B en Katy worden door manlief en kids mee naar huis genomen.

En dat was het dan weer! Wat een topweek....wanneer gaan we weer ;-)
Teamgenootjes, coaches, supporters, thuisblijvers (etc etc etc) bedankt allemaal voor jullie enthousiasme, tijd, aandacht, doorzettingsvermogen, grapjes, steun en vertrouwen. EINDHOVEN 2013...HERE WE COME!!!!

Oke oke...nog een paar wist-je-datjes:
Wist je dat:
- We geen spelletjes meer moeten meenemen...die blijven ELKE keer onaangeraakt liggen.
- Je beter iets meer geld kunt uitgeven aan zonneolie. Voor 6,90 euro kun je beter gewoon wat flessen slaolie kopen!
- Een plork ook mag...licht uit, zak erover. Voel je niks van!
- Marilou stiekem eigenlijk Marilon heet!
- Er 3 typen yoghurt bestaan in Italie: Magro (magere, Interno (halfvolle) en Dikkero (volle). Echt waar...denk maar aan "Inter Milan"
- Er heel veel te zien valt aan de italiaanse kustlijn. Strakke broekjes die beter wat wijder konden zijn, wijde broekjes die beter wat strakker konden zijn....
- We alvast muziek hebben uitgezocht voor nieuw technisch nummer en combo.
- Er eerlijk geloot is voor de solo in combo...en de winnaar hier ERG blij mee was "ik doe het niet hoor, ik doe het ECHT NIET gewoon!"